Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Το “Ορούτς ρέις” έχει που να πάει. Το δικό μας ερευνητικό;

Το “Ορούτς ρέις” έχει που να πάει. Το δικό μας ερευνητικό;

Σ

“Η τραγική ολιγωρία της μη απόκτησης, ενός σύγχρονου ερευνητικού σκάφους” 

Από τη σφενδόνη του ερευνητικού του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., στη σινδόνη του σκάφους, ονόματι “Καστελόριζο”  

   

 “Η θαλάσσια Ένωση της Κρήτης, δια των 12 μιλίων, με το Νότιο Κρητικό, όσο όμως και η μονομερής ανακήρυξη  ΑΟΖ, μέχρι τα μισά με τη Λιβύη.”

Γράφει ο Χρήστος Κηπουρός 

Αυτό που από ετών, προετοιμάζει ως λύση η Ελλάδα, για ερευνητικό σκάφος, μάλιστα σε βάθος πενταετίας, είναι πολύ κατώτερο των  περιστάσεων.  Αν υπάρχει λέξη-όπλο για να χαρακτηρίσει κανείς, το προϊόν του σχεδιασμού από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών {ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.}, αυτή δεν είναι άλλη, από τη σφενδόνη. Και με τη σφενδόνη δεν αντιμετωπίζεται κανένα σκάφος. Είτε λέγεται “Ορούτς ρέις” είτε “Μπαρμπαρός”. Είτε κάποιο από τα τρία Τουρκικά γεωτρύπανα, που αλληθωρίζουν προς την ίδια αυτή περιοχή. 

Η Κυβερνητική Ελλάδα, όσο και η υπόλοιπη Πολιτική Ελλάδα, εδώ και καιρό βλέπουν τα Τουρκικά πλοία να περνούν, όπως λέγονταν για εκείνους που έβλεπαν τα τρένα να περνούν, και στην ουσία πράττεται μηδενικό έργο. Τόσο στο πεδίο των δώδεκα μιλίων, που κυριολεκτικά τα εγκατέλειψαν στη τύχη τους, παραβλέποντας κάθε πτυχή του δικαίου της θάλασσας, όσο και στην προετοιμασία του αντίπαλου δέους απέναντι στα Τουρκικά ερευνητικά σκάφη. Και το οποίο δεν ήταν άλλο από ένα σύγχρονο Ελληνικό ερευνητικό σκάφος.

Ένα σκάφος που υπάρχει στην αγορά, και το οποίο διατίθεται τόσο από εφοπλιστές, όσο και προς ενοικίαση από ξένους οίκους που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο.

Προς τι λοιπόν η τραγική αυτή Ελληνική ολιγωρία; Και ποιος θα απαντήσει για όλα αυτά; Ιδού το ερώτημα.    

Μόνη τύχη αγαθή, η ύπαρξη και παρουσία στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, του πάντοτε άξιου λόγου και μαχών, Ελληνικού πολεμικού Στόλου. 

Εμείς πάντως από τότε που γράφαμε για την αγορά του ερευνητικού σκάφους από την Ελλάδα, είχαμε στο μυαλό να το ονομάσουμε Καστελόριζο. Εννοείται μέσα σε εισαγωγικά. Να το χαίρεται ο πολεμικός στόλος που θα περιλαμβάνεται στην ομήγυρη με τα άλλα σκάφη, όπως και αξιόμαχα περιλαμβάνει ολόκληρο το σύμπλεγμα του ίδιου νησιού, στην αμυντική ζώνη αποκλεισμού, και απέναντι στο Τουρκικό σκάφος που επιχειρεί να εισβάλει στην Ελληνική υφαλοκρηπίδα. Πόσο μάλλον όταν πάει να το κάνει αυτό και στην αιγιαλίτιδα ζώνη. Εννοείται τη βάσει του δικαίου της θάλασσας, σύμφωνα με το οποίο μέχρι τα 12 μίλια, είναι εθνικό έδαφος. 

Αυτό λοιπόν το ερευνητικό σκάφος “Καστελόριζο” ως αντίπαλο δέος, μεταξύ άλλων, του “Ορούτς ρέις”, έχει να παίξει πολλούς ρόλους στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Πέραν των ερευνών για υδρογονάνθρακες στην ευρύτερη περιοχή, από το Ιόνιο μέχρι  ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο και φυσικά στο Αιγαίο, και πέραν του ρόλου του ως λευκαντικό στη γκριζαρισμένη αυτή θάλασσα, έχει να εφαρμόσει στην πράξη τη θαλάσσια Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα, αρχής γενομένης από το συνονόματο Καστελόριζο, χωρίς εισαγωγικά. 

Αν δε οι Τουρκικές NAVTEX που διαδέχονται η μία την άλλη, σεντονιάζοντας μεγάλες εκτάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, ο ρόλος ενός πανωσέντονου που καλείται να παίξει το “Καστελόριζο” με εισαγωγικά, δεν είναι λιγότερο σημαντικός.

Αν μη τι άλλο ακυρώνει στην πράξη τα Τουρκικά σκάφη από το να χρησιμοποιηθούν ως πειστήρια κυριότητας της χώρας τους, επί της συγκεκριμένης θάλασσας. 

Και για να χρησιμοποιήσω μια βιβλική λέξη, το ερευνητικό “Καστελόριζο” συνιστά μια σινδόνη. Ένα σάβανο δηλαδή, που αυτή τη φορά θα τυλίξει το νεκρό σώμα του Τουρκικού σχεδιασμού.

Φυσικά η σινδόνη αυτή δεν έχει καμιά σχέση με την σφενδόνη, με την οποία μπορεί κανείς να πει ότι  προσομοιάζει το ερευνητικό που κτίζει το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. {Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών}, συγκρινόμενο με τα Τουρκικά ερευνητικά. Εξ ου και η επιμονή μας στην αγορά από την Ελλάδα ερευνητικού σκάφους με προδιαγραφές που όπως έχουμε περιγράψει σε προηγούμενα κείμενα, δεν έχουν καμιά σχέση με το ερευνητικό που κτίζει από ετών το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.

Και μια σφενδόνη δεν θα μπορέσει ποτέ να απειλήσει το “Ορουτς ρέις”. Όπως μια σφενδόνη δεν μπορεί να σκοτώσει τον ελέφαντα. Αυτό και μόνον επιβάλει εγρήγορση για προμήθεια από την Ελλάδα ενός σκάφους “Καστελόριζο”.

Ίσως κάποιοι αντιτείνουν ότι πρόκειται να σταματήσουν οι περί το Καστελόριζο και Ρόδο έρευνες και δεν χρειάζεται Ελληνικό ερευνητικό σκάφος. Όμως πλανώνται, αν δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει πεδίο ερευνών λαμπρό για το “Ορούτς ρέις”. Από την μεταξύ των 28ου και 32ου Μεσημβρινού γκρίζα, όπως την ονομάσαμε, περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, έως την δυτικά του 26ου Μεσημβρινού περιοχή, που εκτείνεται στη ζώνη του Νοτίου Κρητικού Πελάγους. 

Οπότε μαζί με την αγορά του σκάφους που λέγαμε, η ψήφιση στην Ελληνική Βουλή των δώδεκα μιλίων, στα γνωστά 5 Ελληνικά νησιά, μετά των πελάγων τους, προς όλα τα σημεία του Ορίζοντα, όφειλαν από καιρό να έχουν ολοκληρωθεί.

Και επίσης κάτι ακόμη. Αν δεν προχωρήσει μια συμφωνία για μνημόνιο της Ελλάδας με τη Λιβύη, μια και διαθέτουν αντικείμενες ακτές, επί τη βάσει της μέσης γραμμής, η Ελλάδα δικαιούται να προβεί στη μονομερή ανακήρυξη της ΑΟΖ σε όλο το Νότιο Κρητικό Πέλαγος, και μέχρι τα 200 ναυτικά μίλια, καθώς και στην οριοθέτηση, έως τα μισά της Λιβύης, λόγω και των αντικείμενων ακτών. Σε έναν κατεξοχήν προνομιακό χώρο δράσης του νέου Ελληνικού ερευνητικού.

Δίπλα δηλαδή στη θαλάσσια Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα, με ενιαία και κοινή επίσης ΑΟΖ, να προστεθεί η θαλάσσια Ένωση της Κρήτης, μετά του οικείου και συνονόματου Πελάγους της, δια μέσου των 12 μιλίων, καθώς και της υπό οριοθέτηση, και ήδη ανακηρυγμένης τότε ΑΟΖ. 

Όσον αφορά τώρα το παρονομότατο Τουρκολιβυκό μνημόνιο, η Ελλάδα σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να το νομιμοποιήσει. Για να προσφύγουν από κοινού κλπ. Η οριοθέτηση της Ελληνικής ΑΟΖ, μπορεί να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Αυτόν που εξασφαλίζει η περιορισμένη παραμονή του εγκάθετου και γι αυτό αναλώσιμου επικεφαλής προτεκτοράτου, Σάρατζ.

___________

Εικόνα Α΄, Χάρτης με το οικόπεδο 15, Νοτιοανατολικά της Κρήτης, του μνημονίου Τουρκίας Λιβύης, όπου πιθανόν να πάει μετά από το Καστελόριζο, το “Oruc Reis” , πηγή: politisonline.com

                                                                           Εικόνα Α΄, 

            

Σ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here