Αρχική ΕΛΛΑΔΑ Νοσηλευτική Διδυμοτείχου:Ερώτηση της Μπακαδήμα του ΜέΡΑ25 για τα προβλήματα της ...

Νοσηλευτική Διδυμοτείχου:Ερώτηση της Μπακαδήμα του ΜέΡΑ25 για τα προβλήματα της σχολής

ÓõæÞôçóç óôçí ÏëïìÝëåéá ôçò ÂïõëÞò ãéá ôçí áíáèåþñçóç ôïõ ÓõíôÜãìáôïò ôçí ÐáñáóêåõÞ 22 Íïåìâñßïõ 2019.(EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)
Σ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Προβλήματα στη Νοσηλευτική Διδυμότειχου»

Σε συνέχεια της 11/8/2020 ερώτησής μου με θέμα  «Προβλήματα νοσηλευτικής Διδυμοτείχου» (Α.Π. 8820) και με αφορμή την από Ιουνίου 2020 επιστολή του Συλλόγου Φοιτητών Παραρτήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου ΔΙ.ΠΑ.Ε. προς τον Πρωθυπουργό, επανέρχομαι στο θέμα, με ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τα χρόνια, άλυτα προβλήματα της Σχολής.

Όπως αναφέρει ο Σύλλογος στην επιστολή του, στη Νοσηλευτική Σχολή δεν υπήρξαν ποτέ, στα 13 χρόνια λειτουργίας της, μόνιμες θέσεις καθηγητών μελών ΔΕΠ οποιασδήποτε βαθμίδας, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να διδάσκουν πάντα ως ωρομίσθιοι, ενώ λόγω της μη ύπαρξης μελών Δ.Ε.Π. δεν έχει γίνει ποτέ εσωτερική αξιολόγηση του τμήματος, παρά μόνο μια εξωτερική, το 2015, που δεν είχε να κάνει με τα προβλήματα των φοιτητών. Επίσης δεν διαθέτει Ε.ΔΙ.Π.  (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό) ή Ε.ΤΕ.Π. (Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό), παρά μόνο ΠΟΥ (Πανεπιστημιακούς Υπότροφους).

Το χειμερινό εξάμηνο 2019-2020 η Σχολή έμεινε κλειστή, λόγω συνεχών αναβολών έναρξης μαθημάτων και παραιτήσεων καθηγητών, αλλά και την έναρξη της πανδημίας, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να χάσουν, δίχως δική τους υπαιτιότητα, ένα εξάμηνο και έχοντας, ούτε τα μισά ως διδασκόμενα στο επόμενο εξάμηνο, αναγκάζονται να παρατείνουν τη φοιτητική τους ζωή για ένα τουλάχιστον εξάμηνο, δίχως δική τους ευθύνη.

Οι φοιτητές 4ου και άνω έτους που έχουν αιτηθεί πρακτική εξάσκηση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 δεν έλαβαν τη σχετική βεβαίωση από το Πανεπιστήμιο, δίχως δική τους υπαιτιότητα, εξαιτίας της με διδασκαλίας 14 μαθημάτων και της μη διεξαγωγής της εξεταστικής του χειμερινού εξαμήνου, οδηγώντας πολλούς φοιτητές στην απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας και των αντίστοιχων δικαιωμάτων.

Ως προς τα εργαστηριακά μαθήματα, η εργαστηριακή αίθουσα είναι ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών των φοιτητών, ενώ η απουσία πανεπιστημιακού νοσοκομείου έχει ως αποτέλεσμα να μην υποστηρίζεται το πλήθος των φοιτητών καθώς δεν υπάρχει επαρκής αριθμός κλινικών, οι φοιτητές παρευρίσκονται στο νοσοκομείο για τα νοσοκομειακά μαθήματα πολύ λιγότερες από τις προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες, ενώ κάποια τμήματα (πχ ψυχιατρικό) δεν υφίστανται καν.

Ως προς τις υποδομές, ο Σύλλογος αναφέρει ότι οι δύο αίθουσες διδασκαλίας της Σχολής δεν καλύπτουν το πλήθος των φοιτητών, η μια αίθουσα υπολογιστών παραμένει κλειστή, λόγω μη λειτουργίας των υπολογιστών, ενώ δεν υπάρχουν γραφεία καθηγητών και η βιβλιοθήκη στεγάζεται στο γραφείο του ενός γραμματέα. Ακόμα και η διεξαγωγή των εξετάσεων γίνεται στο Δημοτικό κινηματογράφο, μετά από παραχώρηση του Δήμου, με τους φοιτητές να γράφουν κυριολεκτικά στα πόδια τους.

Τέλος ο Σύλλογος αναφέρεται αναλυτικά στις σημαντικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της Νοσηλευτικής Διδυμότειχου και εκείνες της Σπάρτης, της Τρίπολης, των Πατρών, του ΕΚΠΑ Αθήνας, της Θεσσαλονίκης Δι.Πα.Ε. και της Λαμίας.

Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένη την τεράστια σημασία που έχει η σωστή εκπαίδευση σε θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι για όλα τα τμήματα νοσηλευτικής,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Είναι ενήμερη για την παραπάνω επιστολή;
  2. Είναι ενήμερη για τις σημαντικότατες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές που υπάρχουν στη Νοσηλευτική Διδυμότειχου;
  3. Για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση των φοιτητών της Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου σε σχέση με τις υπόλοιπες Νοσηλευτικές;
  4. Για ποιο λόγο δεν υπάρχουν καθηγητές μέλη ΔΕΠ στη Νοσηλευτική Διδυμότειχου; 
  5. Πόσοι φοιτητές υπάρχουν στη Σχολή Νοσηλευτικής την τελευταία 5ετία και πόσοι από τους φοιτητές έχουν έρθει στο Διδυμότειχο μόνο και μόνο για σπουδές;
  6. Γιατί δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για την επίλυση των προβλημάτων σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές τα 13 έτη λειτουργίας της Σχολής;
  7. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει όλα αυτά τα 13 χρόνια για να αποτραπεί η υποβάθμιση της Σχολής;
  8. Για ποιο λόγο δεν έχει γίνει εσωτερικός έλεγχος της συγκεκριμένης Σχολής;
  9. Ο εξωτερικός έλεγχος που αναφέρει ο Σύλλογος ότι έγινε το 2015 από ποιον ανατέθηκε, πού βρίσκονται τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι φοιτητές και ποια τα συμπεράσματά του;
  10. Έχουν κατατεθεί πλήρη και λεπτομερή στοιχεία λειτουργίας της Σχολής σε επίπεδο διδακτικού προσωπικού, ωρών διδασκαλίας, χώρων διδασκαλίας και ωρών πρακτικής άσκησης την τελευταία 5ετία; Αν ναι, θεωρείτε πως είναι επαρκή; Αν όχι, γιατί δεν έχουν ζητηθεί, δεδομένου πως η Σχολή υπολειτουργεί εδώ και χρόνια;
  11. Τι άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε οι φοιτητές να μπορούν να παρακολουθούν πλήρες πρόγραμμα σπουδών και να μπορούν να κάνουν την πρακτική που τους αναλογεί σε νοσοκομεία ώστε να πάρουν έγκαιρα το πτυχίο τους;
  12. Με δεδομένο πως δεν ευθύνονται οι φοιτητές για τις καθυστερήσεις στην έναρξη μαθημάτων και τη διεξαγωγή εξετάσεων, ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να λάβει ώστε να μην χάσουν τη φοιτητική τους ιδιότητα όσοι φοιτητές δεν αποφοιτήσουν έγκαιρα με βάση το νόμο που προβλέπει μονάχα 2ετή παράταση στις σπουδές;

Η ερωτώσα βουλευτής

Φωτεινή Μπακαδήμα

Σ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here