Το διαχρονικό πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης με την απουσία οργανωμένων κλειστών χωρών στάθμευσης αυτοκινήτων, επιδεινώνεται ακόμη περισσότερα από τις εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης οι οποίες συνεχώς καταργούνται με τις συνεχιζόμενες αναπλάσεις από πλευράς του Δήμου σε σημεία του κέντρου αλλά και του παραλιακού μετώπου. Αυτή η κατάσταση χειροτερεύει επί πλέον και με την δημιουργία νέων Airbnb σε συνδυασμό με την έλευση μέσω του οδικού τουρισμού χιλιάδων επισκεπτών από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Η διαμόρφωση του υπαίθριου parking παραπλεύρως του γηπέδου «Φώτης Κοσμάς», όπως και το μικρό οικόπεδο της παλιάς ιχθυαγοράς, δεν μπορούν να αποτελούν από μόνες τους ικανοποιητικές λύσεις. Σημαντική εκκρεμότητα υπάρχει και με την εκμετάλλευση του επί πλέον ανοιχτού χώρου στάθμευσης στην δυτική χερσαία ζώνη του λιμένα και συγκεκριμένα στην περιοχή κάτω από το Φάρο.
Αυτή την στιγμή η πλέον σοβαρή αλλά και εφικτή λύση είναι το αδόμητο οικόπεδο στον χώρο του παλιού κολυμβητηρίου, ιδιοκτησίας του Δήμου με μεγάλη επιφάνεια το οποίο βρίσκεται σε ιδιαίτερα κεντρικό σημείο της Αλεξανδρούπολης. Αξίζει να επισημανθεί πως τον Φεβρουάριο του 2022 ήρθε το θέμα αυτό στο δημοτικό συμβούλιο από πλευράς μέρους της αντιπολίτευσης και είχε μάλιστα ενταχτεί και επισήμως στο τεχνικό προγραμμα του δήμου! Αυτό που ανεξήγητα εκκρεμεί εδώ και χρόνια από την δημοτική αρχή είναι η εκπόνηση μιας σοβαρής οικονομοτεχνικής μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας, αλλά και η αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την κατασκευή σε αυτό τον αναξιοποίητο χώρο ενός στεγασμένου σύγχρονου πολυόροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης. Η απόσταση του από το κεντρικό πάρκο της Εθνικής ανεξαρτησίας είναι στα 350 μ. και θα είναι ικανό λόγω θέσης και μεγέθους να προσφέρει την ιδανική λύση στο χρόνιο πρόβλημα στάθμευσης, συμβάλλοντας σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, με αποτέλεσμα ο πολίτης αλλά και ο επισκέπτης να έχουν πιο εύκολη, πιο άνετη και πιο γρήγορη πρόσβαση στο εμπορικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης.
Ένα έργο που θα αναβαθμίσει την πόλη και που θα εκμεταλλεύεται το υπόγειο έδαφος, δίνοντας ελεύθερη την υπέργεια επιφάνεια για αθλητικές δραστηριότητες αλλά και μεγάλης έκτασης χώρων πρασίνου.
Η κατασκευή του θα πρέπει να γίνει με τις πιο σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές και να είναι απόλυτα προσβάσιμο στα ΑΜΕΑ, ενώ η λειτουργία του θα μπορεί να είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και να παρέχει δυνατότητα εξυπηρέτησης για μηνιαίους πελάτες, για πελάτες με χρονοχρέωση και για περιστασιακούς πελάτες (ωριαία χρέωση).
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Αρχιτέκτονας μηχανικος ΑΠΘ
Πρώην Δημοτικός Σύμβουλος
0 Σχόλια