Καθημερινά πολλοί κάτοικοι του Βορείου και του Κεντρικού Έβρου μετακινούνται προς την έδρα της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης την Κομοτηνή, είτε λόγω σπουδών (φοιτητές), είτε για διεκπεραίωση υποθέσεων από τις υπηρεσίες της περιφέρειας, του εφετείου κ.α.
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι πολίτες, επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί των Ι.Χ., λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχαν επιλογές στα ΜΜΜ μεταξύ ΟΣΕ (που είχε τη μερίδα του λέοντος για πρακτικούς και οικονομικούς λόγους) και του ΚΤΕΛ.
Δυστυχώς όμως με την κατάργηση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην περιοχή, άρχισε και η ταλαιπωρία των πολιτών καθώς:
Δεν υπάρχει απ’ ευθείας δρομολόγιο από Κομοτηνή για Σουφλί, Διδυμότειχο, Ορεστιάδα και αντιστρόφως, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κατεβαίνουν στο σταθμαρχείο της Αλεξανδρούπολης και να περιμένουν συνήθως δύο (2) ώρες, μιας και δεν υπάρχει καν δρομολόγιο ανταπόκρισης.
Επίσης, ανάλογα με το ποιο ΚΤΕΛ (Ροδόπης ή Έβρου) πραγματοποιεί το δρομολόγιο, γίνεται και η έκδοση των εισιτηρίων, π.χ. αν το δρομολόγιο Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη το πραγματοποιεί το ΚΤΕΛ Έβρου, η έκδοση γίνεται υποχρεωτικά μέσα στο λεωφορείο και μάλιστα μόνο μετρητά (κατά παράβαση των διατάξεων για την πληρωμή με POS).
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Κομοτηνή όταν γίνεται από το ΚΤΕΛ Ροδόπης. κι όλα αυτά, (κατά τα λεγόμενα των αρμόδιων των αναφερομένων ΚΤΕΛ) γίνονται επειδή δεν μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους, λόγω κάποιων διαφορών που έχουν.
Επίσης πρέπει να τονίσουμε και την απαράδεκτη συμπεριφορά από το σταθμαρχείο της Αλεξανδρούπολης, προς τους φοιτητές του Βορείου και Κεντρικού Έβρου που φοιτούν στην Κομοτηνή και αναγράφονται τα σχετικά στοιχεία στο πάσο που εκδίδεται από τη σχολή φοίτησης τους, από τους οποίους απαιτούν να επιδείξουν το εισιτήριο του προηγούμενου δρομολογίου (παρόλο που είναι στο ενδιάμεσο της διαδρομής) κι αν δεν το επιδείξουν, αρνούνται την χρήση του πάσου στην έκδοση του νέου εισιτηρίου, επιβαρύνοντας τους φοιτητές και τις οικογένειές τους (οι οποίες αυτές τις δύσκολες οικονομικά εποχές, στερούνται και ματώνουν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους).
Επειδή η Περιφέρεια έχει αρμοδιότητα για τα ΚΤΕΛ*, όπως αναφέρεται παρακάτω στο κείμενο, απαιτείται άμεση παρέμβαση εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής , ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών του Βορείου και Κεντρικού Έβρου, οι οποίοι προφανώς λογίζονται ως πολίτες Β’ κατηγορίας έναντι των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.
Άρθρο 186
Αρμοδιότητες Περιφερειών N. 3852/2010
Τομέας Ε. Μεταφορών–Επικοινωνιών, στους οποίους περιλαμβάνονται, ιδίως:
*4. Ο καθορισμός των υπεραστικών γραμμών λεωφορείων, καθώς και της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος κάθε λεωφορειακής γραμμής Κ.Τ.Ε.Λ..
5. Ο καθορισμός του ελάχιστου αριθμού των υποχρεωτικών δρομολογίων κοινών, ταχέων και υπερταχέων του Κ.Τ.Ε.Λ. και η κατανομή αυτών ανά 24ωρο, μετά από εισήγηση του Κ.Τ.Ε.Λ. και γνώμη της Τοπικής Ένωσης Δήμων προκειμένου για υπεραστικές γραμμές.
6. Ο καθορισμός του ύψους κομίστρου στα όρια ευθύνης κάθε Κ.Τ.Ε.Λ..
7. Ο καθορισμός κομίστρων υπεραστικών φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, με βάση τις ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α΄).
8. Η ανάκληση άδειας κυκλοφορίας υπεραστικού λεωφορείου από τον κύκλο εργασίας μέσα στο ίδιο ημερολογιακό έτος.
0 Σχόλια