Η σταδιακή έναρξη των εργασιών για τη δημιουργία του flyover περιφερειακού σε συνδυασμό με τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας μέσα στον αστικό ιστό δοκιμάζουν ήδη τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, τους οποίους η κυβέρνηση καλεί να κάνουν… υπομονή.
Στο σκέλος των δικαστικών προσφυγών που αφορούν το έργο της υπερυψωμένης οδού χθες κάτοικοι του συνοικισμού Κωνσταντινοπολίτικα κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης του έργου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε συνέχεια και άλλων νομικών τους κινήσεων.
Οπως υποστηρίζουν στην προσφυγή έκτασης 54 σελίδων, το εν λόγω έργο θα βλάψει την περιοχή στην οποία ζουν και εργάζονται, ενώ παραθέτουν μια σειρά από επιχειρήματα για να μην γίνει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί ο συγκεκριμένος υπέργειος δρόμος, που, όπως αναφέρουν, θα υποβαθμίσει τη ζωή της πόλης.
Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται ότι η μελέτη για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που καλείται να λύσει με τη λειτουργία του ο νέος δρόμος έγινε τον Μάιο του 2020, σε μια περίοδο που η περιφερειακή οδός ήταν άδεια, καθώς μόλις είχαν ανοίξει οι δρόμοι από την πανδημία και η Χαλκιδική δεν υποδέχτηκε εκείνη την περίοδο τουρίστες.
Γίνεται επίσης εκτενής αναφορά στην υποβάθμιση της ατμόσφαιρας λόγω του φόρτου των αυτοκινήτων που θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος, στον θόρυβο που θα πλήξει τους κατοίκους της περιοχής, ο οποίος θα υπερβαίνει κατά πολύ τα ανώτατα όρια στα σπίτια που βρίσκονται από 5 έως 10 μέτρα κοντά στη νέα κατασκευή, καθώς και στην αύξηση των δονήσεων λόγω της διαρκούς διέλευσης αυτοκινήτων.
Κόκκινο είναι το χρώμα που αντικρίζουν στον διαδικτυακό οδικό χάρτη της Θεσσαλονίκης όσοι τον επισκέπτονται τις τελευταίες μέρες κατά τις ώρες αιχμής, τις ώρες δηλαδή που ο περισσότερος κόσμος πηγαίνει ή επιστρέφει από την εργασία του.
Η τοποθέτηση μόλις ενός μικρού εργοταξίου στο ρεύμα προς ανατολικά, στο ύψος του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», έχει ήδη φέρει την πόλη στα όριά της, σε συνδυασμό με την έλλειψη επαρκούς αριθμού αστικών λεωφορείων, τα οποία μένουν και αυτά σταματημένα στην κίνηση.
Το μόνο μέτρο που φαίνεται να υλοποιείται με κάποια αποτελεσματικότητα είναι η εξόρμηση της Τροχαίας σε κεντρικούς δρόμους όπου απαγορεύονται η στάση και η στάθμευση, ανάμεσα στους οποίους είναι η Τσιμισκή, η Εγνατία, η Βασιλίσσης Όλγας και η Κ. Καραμανλή. Εκεί έχουν κοπεί ήδη εκατοντάδες κλήσεις για παράνομη στάθμευση, ενώ γερανοί της Τροχαίας απομακρύνουν οχήματα που κλείνουν τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας.
Την έντονη ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή του flyover εξέφρασε στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Σωκράτης Φάμελλος κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παρουσία των βουλευτών Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Κατερίνας Νοτοπούλου, Ράνιας Θρασκιά, Χρήστου Γιαννούλη, καθώς και του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Χάρη Μαμουλάκη.
Η αντιπροσωπεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζήτησε από τον υπουργό όλα τα σχετικά με τη μελέτη και τον σχεδιασμό του έργου έγγραφα, καθώς, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Σωκράτης Φάμελλος, υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης όχι μόνο των πολιτικών κομμάτων αλλά και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης.
«Αυτό το έλλειμμα έχει τροφοδοτήσει και την ακραία ανησυχία την οποία μοιραζόμαστε με πολλούς φορείς της Θεσσαλονίκης. Οφείλω όμως να καταθέσω ότι η ανησυχία μας προέρχεται από το θεσμικό και επιστημονικό κενό που διαπιστώνουμε στην εξέλιξη του έργου» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Παράλληλα, ο Σωκράτης Φάμελλος υπενθύμισε ότι «ήμασταν κάθετα αντίθετοι, θεσμικά και επιστημονικά, στην αναγγελία του έργου το 2019, δεν θα το κρύψουμε».
Από τις συναντήσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. προέκυψαν η ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του έργου αλλά και η απουσία επίκαιρων και ολοκληρωμένων στοιχείων κυκλοφοριακού φορτίου. «Αλλά δεν μπορεί να οδηγούμε μια πόλη 1 εκατομμυρίου κατοίκων σε κυκλοφοριακό έμφραγμα με τέτοια προχειρότητα» τόνισε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Φάμελλος.
Πηγή; Η ΑΥΓΗ
0 Σχόλια